'n bietjie laat - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Middelkoop - WaarBenJij.nu 'n bietjie laat - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Middelkoop - WaarBenJij.nu

'n bietjie laat

Door: Linda van Middelkoop

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Voor we op vakantie zouden gaan wilde ik nog een blog online zetten, om jullie te laten weten wat we allemaal gedaan hadden. Helaas werkte het internet dinsdagavond niet meer, dus is dit helaas niet gelukt. Om toch te laten weten wat we in de laatste week van september gedaan hebben, is hier alsnog mijn blog ;)
Dinsdag (23 september) was ook weer een gewone stagedag. Ik ging een les geven over de Nederlandse taal. Dit heb ik gedaan naar aanleiding van een verhaaltje van meester Jaap. De kinderen vonden het vooral erg interessant dat ik Nederlands ging praten. Toen ik thuis kwam, was ik eerst een uurtje alleen thuis. Astrid en Kylie gingen uit stage gelijk boodschappen doen, ik vond het heerlijk om even ‘alleen’ te zijn. Was natuurlijk niet helemaal alleen, want er waren nog andere gasten op het erf en Carolien was ook druk bezig. Ze liet me de bloemen zien voor de bruiloft van haar zoon. Ze heeft alle bloemstukken helemaal zelf gemaakt, echt super knap!
’s Avonds kwamen Stephan, Rebekka en Rik weer terug uit Kaapstad, dit keer hadden we niet zo’n feestelijk onthaal voor hun geregeld. Het moet natuurlijk wel bijzonder blijven. :p
Woensdag was het erfenisdag, dan is iedereen vrij. De kinderen weten alleen niet waarom. Ze hebben er hier in ieder geval een nationale braaidag van gemaakt. En wij als Nederlanders doen daar vrolijk aan mee. We zijn overdag, samen met Rebekka, Stephan en Rik naar een oud mijndorpje geweest (Cullingen). Gezellig een beetje rondlopen en winkeltjes bekijken en lekker pannenkoeken eten. Daarna zijn we naar de trouwplaats van Rolf (de zoon van Carolien) en Madelein gereden. Ze waren daar allemaal druk bezig om alles klaar te maken voor zaterdag. Daar hebben wij ook mooie foto’s gemaakt, die je vanzelf wel zult zien ;)
’s Avonds na de braai zijn we nog gezellig naar een café geweest, waar we heel toevallig nog wat Nederlandse studenten tegen kwamen.
Donderdag zijn we ’s ochtends naar een blindenschool geweest. Dit was ook super interessant, ik kan er van alles over vertellen, maar morgen ochtend gaan we weg en ik moet mijn koffer nog inpakken.
’s Avonds moesten we afscheid nemen van de gezellige Rik, Stephan en Rebekka. We hebben het echt super gezellig met ze gehad en het zal wel gek zijn nu we ze de komende twee maanden niet meer zien. Daarna moest ik snel met Ruben naar de kerk rennen voor het concert wat de school zou opvoeren. Druk bezig geweest met het schminken van alle kinderen en regelen wanneer de kinderen op moesten gaan. Ik heb er erg van genoten! Ook vrijdag was dit concert een groot succes.

Het weekend was lekker rustig, we hebben gezellig afgesproken met die andere Nederlandse studenten op vrijdagavond en waren laat thuis. Zaterdag gingen we redelijk op tijd weer uit bed om naar de trouwdienst van Rolf en Madelein te gaan. Ze zagen elkaar voor het eerst die dag in de kerk, dat was zo gaaf om te zien. Ik denk dat ik ook in Afrika ga trouwen 
Na de kerkdienst zijn we nog gezellig naar de winkels gegaan.

Maandag zijn we naar de Universiteit van Pretoria gegaan. We hebben daar een rondleiding gekregen en een les gevolgd. Daarna zijn we naar een boekenwinkel geweest die we bijna leeg hebben gekocht ;p
Ik ben vooral heel erg blij met mijn Afrikaanse bijbel die ik heb gekocht! 
Vandaag heb ik nog van alles moeten regelen, nog even snel de laatste verslagen uittypen, nog een Nederlandse les geven, skypen met de familie, dingen voor ons vakantiehuisje regelen, blog typen…
En nu is het tijd om mijn koffer in te pakken.
Want môre gaan ons Kaap toe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6977

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 27 November 2014

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: