Aftellen - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Linda Middelkoop - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Linda Middelkoop - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Linda van Middelkoop

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Augustus 2014 | Nederland, Zwijndrecht

Al ruim een half jaar krijg ik regelmatig de vragen 'ben je al veel bezig met het voorbereiden?' 'ben je al zenuwachtig?' en 'ben je al aan het aftellen?'.
Met dingen voorbereiden ben ik al een tijdje bezig ja, want je moet natuurlijk inentingen halen als je naar Zuid-Afrika gaat, een paspoort aanvragen, een internationaal rijbewijs aanvragen, vliegtickets boeken en natuurlijk Afrikaans leren. Maar ondanks dat, was ik me er nog niet echt bewust van. Op de vraag of ik al aan het aftellen was, vertelde ik dat ik eerst maar alles van school moest afronden, dat ik eerst op vakantie naar Marrakech ging met mijn zus, dat ik eerst nog naar mijn ouders zou gaan in Portugal.
Dit is nu allemaal voorbij, dus ja ik kan nu volop zeggen dat ik zeker aan het aftellen ben!
Nog maar 13 dagen, 4 uur en 10 minuten voor ons vliegtuig vertrekt!

Dat betekent dat de laatste dingen nog even geregeld moeten worden, nog even snel langs de apotheek om medicijnen op te halen, mijn Afrikaans gaan voorbereiden, langzaam gaan beginnen om mijn spullen te pakken en natuurlijk nog even met mijn vrienden, vriendinnen en familie afspreken!
En dan kan ons grote avontuur in Zuid-Afrika echt beginnen!

• 26 Augustus 2014 - 16:24

Juf Ellie:

Ek sien nie 'n woord afrikaans hier nie, en ek het dit jou so mooi geleer! GENIET!